onsdag den 11. juni 2014

Frugt skal der til!

Mine unger elsker frugt og grønt og er som en flok bibelske græshopper, der fortærer store mængder på få sekunder. De er faktisk lige så glade for agurke- og gulerodsstave som æble- og appelsinbåde og har ingen problemer med at komme op i de anbefalede 450 gram om dagen. Så jeg behøver nok ikke fortælle, at frugt og grøntskålen er gigantisk herhjemme.

Vi får næsten altid rå grøntsager til aftensmaden. Og ofte en skål blandede frugt- og grøntstykker som snack i løbet af dagen. Nu behøves der ikke nogen form for tricks og overtalelseskneps for at få det grønne til at glide ned her, men derfor sættes der alligevel pris på sjove udskæringer og finsnittede mundhapser.

Men det er desværre ikke alle børn og unge, der er lige så gode til at få det grønne i sig som mine. Derfor blev minigulerødder en velkommen valgmulighed i Happy Mealet i Danmark i 2004, og der røg faktisk mere end 1.2 mill. poser med gulerødder over disken i 2013. Nu er McDonalds gået endnu et skridt videre i Danmark ved at tilføje årstidens frugt til menuen i de røde bokse. Hvilket faktisk har været et hit i Sverige ganske længe, så ærligt indrømmet - vi har prøvet det op til flere gange. Og frugtposen bliver ALTID spist!







Indlægget er lavet i samarbejde med McDonalds. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)